El passat dijous 29, al seminari vam estar parlant dels sorolls que haviem escoltat des de que sortíem de casa fins que arribavem a la universitat, i alguna de les aportacions van ser: "la música dels altres, els badalls, el NO ocells fins arribar a la universitat..." I al finalitzar, vam classificar els sons: Artificials/Naturals, Agradables/ Molestos.
Seguidament vam fer el comentari de l'activitat que havíem de portar feta que era portar un article d'una revista infantil i parlar-ne d'ell.
La Marta va parlar de "canvis i noves estructures.” Estris (2009), núm. 169, p. 8-9.
Aquest article ens parla de les noves estructures familiars . I la importància que té la família per als joves. Actualment, la mare s’ha incorporat al treball amb la qual cosa, nombrosos cops la mare no pot està a casa amb el nen ajudant-lo a fer els deures. Actualment, les famílies han de compaginar la vida laboral amb la vida familiar.
La Raquel va seleccionar:” Primers passos a l’espai nadó.” Guix infantil (2009), núm. 51.
Aquest article ens parla de que molts cops, els pares tenen pressa en que el seu nen gategi i que si no gateja es preocupen perquè pensen que el nen no s’està desenvolupant bé. I aquí vam comentar que no tots els nens son igual, que cada nen té la seva edat per fer-ho. També ens parla del que és l’espai nadó. Aquest espai es un espai familiar, on van les famílies amb els seus nadons per aprendre coses i a relacionar-se amb altres famílies.
La Georgina, va seleccionar l’article: “ petons i queixalades”. Infància(2009), núm. 170.
Aquest article, ens explica com els nens expressen els seus sentiments amb els petons i les queixalades. Els petons els fan quan els hi agrades o estan agust amb tu, o alguna cosa els hi agrada. Per altre costat, les queixalades te les fan quan alguna cosa no els hi ha agradat, com a signe d'alarma.
Soraya ens va parlar de: “ el problema no és el ràtio sinó la falta de un auxiliar” Escuela en acción (2009), núm. 10.633.
Aquest article, és tracta d’una entrevista al president de l’associació mundial de educadors infantils. Aquesta associació serveix de punt de trobada entre educadors i investigadors. Va parlar dels valors que s'han d'introduïr a educació infantil, del curriculim transversal... i finalment, fa una menció al Ràtio i ens diu que a Anglaterra tenen 3 nens per aula ( nens de 0 a 3 anys).
Elisa va parlar de l'article: “ Conversar amb els infants”Guix infantil( 2009) núm.51, p.15-19
Aquest article, ens parla sobre les competències comunicatives dels mestres. Ens dona exemple com és el cas de Finlàndia on en les entrevistes de treball et fan una prova i si no ets competent et fan fora. La comunicació a l’aula es fonamental.
Finalment, vam acabar la sessió parlant de l'article de la Mercè.” On és la Paula?.” El guix infantil(2008) núm. 41, p. 14-17.
Aquest article ens parlava com una professora d’una escola d’Esparraguera, a partir del Viatge que fa la Paula a Uruguai, els nens aprenen moltes coses. A situar Uruguai al mapa i veure la distancia que ha recorregut la Paula. Posteriorment, fan una videoconferència amb la Paula i veuen que la Paula va amb roba d’estiu i que ells van amb rova d’hivern. La professora els hi explica que allà ara es estiu per que les estacions de l’any no són iguals que aquí. També estudien la diferencia horària. Quan arriba la paula se sent protagonista, ja que mai ho havia sentit, i ho possa tot en comú.
En la meva opinió, hauríem de fullejar més les revistes educatives ja que ens adonem de moltes coses i descobrim notícies interessants del dia a dia.
Extreure informació dels temes del projecte
Fa 10 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada